Lead management software
Lead management software
04 Maart 2017

V&V goes “live” with C2L at the Unique Group in the Emirates!

Op basis van een uitgebalanceerd Trainingsprogramma, vooraf gecommuniceerd naar alle deelnemers via C2L, werden de QSHE Managers gedurende 4 intensieve dagen opgeleid in de volgende Modules:

De groep was werkelijk “global” samengesteld en dit met een te verwachten boeiende mix van diverse culturen, MAAR met eenzelfde Visie & Beleid inzake Kwaliteit, Veiligheid & Gezondheid en Milieu:

  • HQ Unique Group FZE in UAE (United Arab Emirates) te Sharjah met Memorex “Rex” de Guzman, Kegin Lookose, Zubin Shukkur, Vinitha Tellis (HR) en Nishita Mistry (HR)
  • Unique Hydra (Pty) Ltd. – Cape Town (South Africa) met Gary Rohm en Lanie Stone
  • Unique System Ltd. – Aberdeen (United Kingdom) met Robert “Robbie” Brogan
  • Unique Seaflex Ltd. – Cowes Isle of Wight (United Kingdom) met Ian Margham
  • Unique System & Oceanwide Safety at Sea – Rotterdam (The Netherlands) met Ronald “Ron” de Visser
  • Unique System L.L.C. – Houston (United States) met Jarret Devillier
  • Unique System (SEA) Pte Ltd. – Singapore (Republic of Singapore) met Julia Chin Siew Ling

Het team werd geleid door Steve MacMillan, Regional Vice President en QSHE Director.

Process & Risks Management

The Kick-Off on Day One!

Kick of van de training coach to lead

Na een zeer aangename kennismakingsronde en het luisteren naar ieders “Needs & Expectations” (als input voor ons Tevredenheidsonderzoek voor Dag 4) vlogen we er stevig in met de “Psychometrics”.

Iedereen werd in “Profiel” gebracht via onze “Holy Grail” HR-Module Values & Emotions. Met succes blijkbaar, want we werden later gevraagd om een Offerte aan te bieden om deze Module toe te voegen aan het Contract. Tijdens de sessies begonnen de deelnemers immers al snel te communiceren in “Kleuren”.

We hebben gelukkig genoeg Blauw, maar we hebben een duidelijke opdracht om meer Geel te krijgen binnen dit team.

De “toon” was gezet … Coach2Lead bewees opnieuw dat “complexe” zaken op een eenvoudige wijze èn met toegevoegde waarde voor de organisatie kunnen ingevoerd worden.

Training management systeem

In de namiddag gingen we aan de slag met het aanmaken van People, Positions & Teams en dit als basis om de Roadmap van het Management System te kunnen bouwen en de opgenomen Processen verder uit te werken.

Bedrijfsprocessen uitwerken

Wei-Chi on Day Two!

Op Dag 2 werd dè kern van de nieuwe ISO 9001-norm aangepakt. Het uitvoeren van de Contextanalyse (= Risks & Opportunities) vanuit het oogpunt van de relevante “Belanghebbenden” (= Interested Parties) met hun “Behoeften & Verwachtingen” (= Needs & Expectations) . Eén zaak werd snel duidelijk: hierover is het laatste woord nog niet gezegd. Dit belangrijk onderwerp zal verder uitgewerkt worden op Topmanagement-niveau.

Het ging duidelijk vlotter op het niveau van het in kaart brengen van de Risico’s verbonden aan de Processen. Teneinde de “training” optimaal te laten renderen werd er geopteerd om dit te doen op Verkoopprocessen en dit door de groep op te splitsen in twee Werkgroepen.

Contextanalyse

Training verkoopprocessen

Het was “Rex” zijn voorstel om de groep even mee te nemen naar Dubai om de Burj Kalifa en de beroemde Fonteinen “by night” te zien en achteraf te genieten van een lekkere Pizza in The Dubai Mall. Super, want dit was de eerste maal dat deze groep samen kwam! Ideaal moment om elkaar wat beter te leren kennen, zo een hechtere band te vormen om het vooropgesteld Beleid van de CEO, Harry Ghandi, te realiseren en dit vanuit EEN systeem en vanuit EEN TEAM. Voor Robbin en ik was het duidelijk: we zijn “ready & able” om Dag 3 aan te vatten.

Pizza eten

Traingsgroep

Verbist en Verbist

Kai-Zen on Day Three!

Op Dag 3 lag de focus op het aanpakken van diverse “Non-Conformities”, de zogenaamde “Lessons Learned” en dit zowel extern als intern. Aan de hand van een aantal praktische voorbeelden werden klantenklachten opgenomen in C2L en tot op het bot onderzocht op hun basisoorzaken. C2L laat immers toe om, indien nodig, een grondige Root-Cause Analysis uit te voeren en dit vanuit een gestructureerd Denk-Concept. Alle verbetervoorstellen werden, net zoals alle Acties uit de Risicoanalyses uit Dag 2, klaargezet voor “Activatie” in de organisatie en dit in voorbereiding van Dag 4.

Inmiddels hadden we uitgelegd hoe C2L-gebruikers “Feedback” kunnen geven (verbetervoorstellen, nieuwe ideeën, bugs, …) en dat gebeurde dan ook! Ronduit schitterend, die dynamiek en de wijze waarop Robbin hierop snel, efficiënt èn creatief reageert. Om eerlijk te zijn, we hebben menig deelnemer verrast met die snelheid! De nieuwe feature was de volgende dag al actief! Net dat is wat ons onderscheid van anderen. Inspelen op wat “gebruikers” wensen en als toegevoegde waarde zien voor hun bedrijf.

Feedback Unique group training centre

Manage Actions & Performance on Day Four!

Het was een waar plezier en genoegen om op Dag 3 alle gedefinieerde en toegewezen directe Acties en Follow-Up te activeren naar onze Centrale Module “Action Plan Management” èn te zien hoe de deelnemers hiermee te “keer” gingen. Er werd naar hartenlust Acties voorzien van “Comments”, veranderd van Status, gedelegeerd naar elkaar, goedgekeurd en vervolgens afgesloten. De kracht van APM werd hier nog maar eens effectief bewezen!

Vervolgens werden de mogelijkheden getoond en besproken van onze Module Performances en dit zowel voor de door C2L-gegeneerde KPI als de bedrijfsmatige KPI vanuit hun eigen ERP (AX). Tijdens een meeting met de ICT Manager werden hiervoor de nodige afspraken gemaakt.

Na APM kwam er een spannend moment voor V&V. De op Dag 1 opgestelde Customer Satisfaction Survey werd nu “losgelaten” op de deelnemers. Binnen niet minder dan een half uur hadden we een verwerkt en gerapporteerd eindresultaat vanuit C2L. We behaalden een globale score van 79%! Hierbij dienen we te vermelden dat de enquête in twee delen werd opgesplitst. Er werden 5 te evalueren thema’s voorzien voor de Unique Group zelf en 4 voor V&V. Fair is fair. V&V zorgt voor de Management Software en het Topmanagement zorgt voor de faciliteiten om de effectieve implementatie ervan te voorzien. Iedereen deelde dezelfde mening: het is na deze Training gewoon weg onmogelijk om de effectiviteit van de C2L-invoering te beoordelen! Iedereen was echter wel helder over wat er hierna diende te gebeuren: vooruitgaan en C2L gebruiken! Punt uit!

De Training werd afgesloten, op initiatief van Steve McMillan, met een Mexicaans diner in het overweldigende Dubai. Zonder verder in details te treden werden er op die supergezellige avond toekomstplannen gesmeed, informele feedback gegeven, vriendschappen bezegeld en “kom-maar-es-af” afspraken gemaakt.

Ik eindig dit succesvol verhaal met de woorden van Sahil Ghandi, COO van de Unique Groep en toekomstig CEO, die ons op enthousiaste en motiverende wijze vervoegde bij het diner:

“Let’s benefit from using C2L and let’s grow together”

Uit eten

SOME FEEDBACK IN OUR CUSTOMER SATISFACTION SURVEY

Feedback on the Training Program

Excellent in every aspect except that too little time was given to define some of the group ways forward leaving a lot still to be defined and done. - Gary Rohm, Unique Hydra
Very good training! - Ronald De Visser, Oceanwide Safety at Sea

Feedback on the ISO 9001:2015 aspect of the Training

I love the norm coverage feature, it will be very re-assuring for co-workers and will hopefully be re-assuring to auditors. - Jarett Deviller, Unique System LLC
Some standard clauses were explicitly trained but most implicit in the program itself. Some time should have been given to the operational part of the standard and day-to-day OPS management challenges. - Gary Rohm, Unique Hydra
New aspects of 2015 were explained along the way, but not too detailed as training was more about C2L itself. Integration was well explained. - Ronald De Visser, Oceanwide Safety at Sea

Feedback on the Coach2Lead aspect of the Training

C2L basic use is clear. A good education to start with C2L implementation. - Memorex de Guzman, Unique System FZE
I might forget but program's intuitive design should help overcome these challenges... will keep in touch :) - Gary Rohm, Unique Hydra

Feedback on the Coach2Lead, The Software for the Manager

Maybe slightly harder for some to comprehend, especially as they wont use daily. For me, i find it a very good piece of software and having the training 'room' to play in will help with understanding. - Robert Brogan, Unique System (UK)
I am positive on potential but need to measure the outcome. - Ian Margham, Unique Seaflex Ltd. (UK)
All on board in principal, however, implementation must first take place in order to verify these statements. - Gary Rohm, Unique Hydra

WELL DESERVED TWO-DAYS HOLIDAY FOR V&V!

Na 4 dagen van minimum 16 uur per dag (vooral voor Robbin die geconfronteerd werd met een rampzalige Hotel-WIFI) hadden we Donderdag en Vrijdag gepland als ontspanning. Je komt immers niet elke dag in Dubai he? Mijn zoon had bovendien mijn verjaardagsgeschenk georganiseerd … Een trip into the Desert …

Training management

Management training

Kwaliteitscontrole

risicoanalyse

managementsystemen

 management support

« Terug naar het overzicht

Lead software